Nieuws

Nieuws

Laatste nieuws:

  • Austin Ten Cabriolet 1934
    Deze fraaie cabriolet was het levenswerk geweest van de schoonvader van de huidige eigenaar.
  • Koelvloeistof en water
    Er bestaan verschillende soorten koelvloeistoffen, maar wat moet er in onze oude Austin?
  • Bewegend beeldverslag maart 2025: Voorjaarsrit Hattemerbroek
  • Lammetjes rit op de Zaanse Schans met het Morris Register
    De Austin Club was uitgenodigd voor de Lammetjesrit van het Morris Register. Een aantal leden was gekomen en we werden zeer gastvrij ontvangen! De rit ging door de prachtige Zaanstreek en langs de vele historische molens. Na een lekkere lunch werd de tocht vervolgd naar het eindpunt, waar we in molen “de Bleeke Dood” nog een bijzondere rondleiding kregen, alvorens met een drankje de zeer geslaagde dag af te sluiten.
  • Austin Ten Special 1934
    Hier is een mooi voorbeeld van de Engelse traditie om van een gebruikte auto en met een beperkt budget een competitieve sportwagen te maken. Meestal gebruikte men hiervoor een Austin Seven en er ontstond zo zelfs een hele race-klasse, waar liefhebbers zelf in hun schuurtje zo’n auto naar eigen inzicht gingen opbouwen om deel te namen aan races en heuvel klimwedstrijden. Dat het bouwen van specials een serieuze aangelegenheid was, blijkt wel uit het feit dat een aantal beroemde sportwagen…

    Lees Meer Lees Meer

  • Foto’s van de voorjaarsrit bij Hattemerbroek. 30 maart 2025
    De voorjaarsrit startte bij het hoofdkantoor van Trendhout in Hattemerbroek. In de mooie bedrijfskantine werden we gastvrij ontvangen. Ook leden van het Morris Register waren uitgenodigd, dus er waren, naast de Austin Ten, Lanchester en Seven ook een paar mooie Morris Eight en een na-oorlogse Minor en Wolseley. De rit ging over mooie landweggetjes en dijken richting Welsum, waar we genoten van een goed verzorgde lunch. Bekijk hieronder de foto’s
  • Austin Ten Motorrevisie (artikel)
  • De cilinder kop: aanhaalmomenten of op gevoel natrekken?
    Om de kop te demonteren moet de motor volledig zijn afgekoeld en water, slangen en dynamo verwijderd. Daarna kunnen de moeren van de kopbouten worden losgedraaid in de volgorde van het schema om ze vast te draaien. Til de kop voorzichtig omhoog. Als de kop blijft plakken, tik dan stevig op de zijkant met een hamer met zacht oppervlak. Als er meer kracht nodig is, maak dan voor de twee uiterste bougiegaten een set passende trekbouten (Lifting screws), waarmee u…

    Lees Meer Lees Meer

  • Motor en afstelgegevens(Engine Data 1932-40)
    Hier staat een overzicht met afstelgegevens en motor-specificaties: “Engine Data 1932-1940 “, uit het boekje “Austin Cars”. Aanvulling: opening contactpuntjes: 0.012in/0.30mm. (Zie ook: Contactpuntjes en timing afstellen)
  • Austin Ten GSI 1945
    Deze Austin Ten GSI is een mooie uitdaging voor ons 50e lid. Zal het lukken om hem voor April weer op de weg te krijgen? Gelukkig is deze auto vrijwel compleet en, ondanks het ruwe uiterlijk is de body in goede staat.
  • Austin Ten Saloon 1933
    Dit is een prachtig exemplaar van de Austin Ten Saloon uit 1933
  • Prettige feestdagen!
  • Austin Ten eerste start
    Na jaren wordt de Austin van Dave weer gestart.
  • Bewegend Beeldverslag december 2024
  • Foto’s van vroeger
    2024 is alweer bijna voorbij. Hier een terugblik naar evenementen die wat langer geleden zijn. Van 1976 tot 2014. Kijk voor meer foto’s van vroeger in het fotoarchief.

Nieuw in Techniek

Foto’s evenementen

Nieuw in Modellen

Nieuwste video’s

Alle Rubrieken:

Bekijk al het nieuws