Archief van
Auteur: Chris Linford

Motor data en afstelgegevens

Motor data en afstelgegevens

Hieronder vind je een nieuwe scan van een overzicht dat je wellicht kan helpen bij routine onderhoud van de Austin. Dit het is een overzicht ” Engine Data 1932-1940 “, uit het boekje “Austin Cars“. Als aanvulling hier ook nog even de opening van de contactpuntjes: 0.012in/0.30mm. Kijk voor het ontstekingstijdstip ook bij: Contactpuntjes en timing afstellen)

Austin Service Tools 1936

Austin Service Tools 1936

Voor het uitvoeren van werkzaamheden aan Austin-Automobielen had de dealer de beschikking over een aantal speciale gereedschappen. Al deze gereedschappen zijn beschreven in het boek ” Austin Service Tools”. Hieronder een scan van een groot deel van deze catalogus uit 1936. Heel nuttig als je moet klussen aan je Austin. Hoewel veel van deze gereedschappen nu natuurlijk niet meer beschikbaar zijn, kun je er soms een vinden op een beurs. Aan de hand van dit naslagwerk kun je nu bepalen wat het is, of hoe je zelf een soortgelijk gereedschap zou kunnen maken.

Austin Ten GSI 1947

Austin Ten GSI 1947

Dit ziet eruit als een mooie “barnfind”, gevonden door een van onze nieuwe leden. Het is een exemplaar van de Austin Ten GSI uit het allerlaatste bouwjaar van de Austin Ten. Deze foto’s laten mooi de bijzondere vormgeving zien, getekend door Dick Burzi in opdracht van Leonard Lord, die inmiddels de leiding had over Austin. Burzi had ook de eerdere Ten vormgegeven, maar Herbert Austin hield van een meer traditioneel onwerp. Na het overlijden van Herbert Austin, kreeg Burzi de opdracht auto’ s met een meer Amerikaanse stijl te ontwerpen.

Hier meer over Dick Burzi

Austin Ten Colwyn Cabriolet 1935

Austin Ten Colwyn Cabriolet 1935

Dit is de Austin Ten (GCB) Colwyn Cabriolet gelanceerd in augustus 1934, de voorganger van de Conway. Dit exemplaar is gebouwd in 1935. Dit model is gebaseerd op de “Lichfield” saloon. Het is een comfortabele tweedeurs cabriolet, waarbij de volledige deuren blijven staan, terwijl het dak boven de inzittenden naar achteren wordt gerold. De achterkant is helemaal open als de kap geheel naar beneden is.